loading...
معلم یار
آخرین ارسال های انجمن
modir بازدید : 680 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)


حل مشکلات انشاء نویسی دانش آموزان

انشاء به معنی ایجاد کردن،پرورش دادن،ابداع و خلق کردن ،نظم دادن به فکرو نیز ایجاد کلام و نگارش آن در قالب عبارات زیباست.

 جمله نویسی ویا موضوع انشاء در کلاس درس ، باید طوری باشد که خاطره ای در ذهن دانش آموز تداعی کند یا چیزی را ببیند وبشناسد تا بتواند در مورد آن مطلب بنویسد.دانش آموزان دارای...

بقیه در ادامه مطلب...

modir بازدید : 866 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

اختلالات ریاضی و راه حل آن


اصطلاح اختلال ریاضی در مورد دانش آموزانی بکار می رود که علیرغم داشتن هوش طبیعی،و سلامتی کامل در بینایی و شنوایی،در انجام مهارتهای محاسباتی ضعیف هستند.در این گروه کودکان نقص جدی در یادگیری مهارت های ریاضی از شناخت اعداد گرفته تا عملیات ریاضی و مسائل مربوط به ادراک فضایی و حل مسئله وجود دارد . معمولا این مشکل به حدی است که در تحصیل و زندگی روز مره مرتبط با مهارت های ریاضی ایجاد اختلال کرده است.

بقیه در ادامه مطلب...

modir بازدید : 6901 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)
بسمه تعالی

به درخواست یکی از عزیزان نحوه محاسبه ی اضافه کاری را برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شود.

حق شغل + حق شاغل تقسیم بر 100 = نرخ هر ساعت آموزشی

نرخ هر ساعت ضربدر 96 ساعت = نرخ یک ماه - 10% مالیات = خالص دریافتی

(حق مدیریت و معاونت هم در بند اول لحاظ می شود)

modir بازدید : 790 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (2)

وزیر آموزش وپرورش گفت: امید است که لایحه رتبه‌بندی معلمان در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی در مهرماه سال جاری به نحو احسن اجرایی شود و بتواند نتایج خوبی را برای معلمان به ارمغان آورد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار نوروزی با کارکنان حوزه ستادی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به شعار سال 94 با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری یک نعمت در کنار سایر توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که آموزش و پرورش، نقش بیشتری را در تحقق این شعار بر عهده دارد.

وی، ارکان مختلف حاکمیت نظام و در رأس آن قوه مجریه را مخاطبان اصلی شعار نوروزی خواند و افزود: لازمه تحقق «همدلی و همزبانی» در بین اجزای کشور، اعتماد متقابل بین حاکمیت و ملت است و آموزش و پرورش همواره تلاش می‌کند همدلی و همزبانی را در جامعه تقویت کند.

فانی با اشاره به فرمایش حضرت امام «ره» مبنی بر اینکه «مردم ولی نعمت ما هستند»، خاطرنشان کرد: صداقت و اجابت درخواست‌های مردم لازمه تحقق، اعتماد ملت به دولت است و می‌تواند زمینه همدلی و همزبانی را در بین جامعه گسترش دهد.

وی عنوان کرد: امید است که بتوانیم با همفکری معلمان در تحقق شعار نوروزی گام‌های مؤثری را برداریم و باید سرمایه بزرگ خدمت به مردم را به نحو شایسته‌ای قدر بدانیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سال 93 علی رغم همه سختی‌ها، زیرساخت‌های ماندگار و خوبی را در پی داشت که اجرای مطلوب سیاست پنج‌گانه آموزش و پرورش، برگزاری طرح تعالی مدیریت مدرسه و در پایان تصویب لایحه رتبه بندی معلمان از جمله این اقدامات است.

فانی رفع خلأهای انگیزشی و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای را دو کارکرد اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد و افزود: امید است که لایحه رتبه بندی معلمان در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی در مهرماه سال جاری به نحو احسن اجرایی شود و بتواند نتایج خوبی را برای معلمان به ارمغان آورد.

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از فعالیت‌های خوب مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال جدید باید با تقویت بخش‌های مختلف مرکز اطلاع رسانی و تزریق امکانات و بودجه شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا دستاوردهای آموزش و پرورش به نحو مطلوب‌تری به اطلاع مخاطبان رسانیده شود.


modir بازدید : 1215 پنجشنبه 30 مرداد 1393 نظرات (0)


چرا مذهب شیعه را مذهب جعفری می نامند؟


هیچ تاکنون به این نکته اندیشیده اید که چرا ما شیعیان راپیروان مذهب جعفری می خوانند؟ در میان امامان دوازدگانه شیعه چرا مذهب ما به ایشان انتساب یافته است؟ با توجه به این که امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعه هستند مگر پیش از ایشان وضعیت شیعه چگونه بوده و به عبارت دیگر چرا مذهب شیعه علوی یاحسنی یا حسینی یا سجادی و یا باقری نامیده نشده است؟ آنچه درپی می آید توضیحی است بر راز این نام گذاری.



بقیه در ادامه مطلب...


modir بازدید : 935 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (0)

 

بازيها و ورزش‏هاي محلي آذربایجان


بازي‏هاي سنتي و محلي هر منطقه درجهان ريشه در فرهنگ و نگرش جامعه شناسي و مردم شناختي مردمان آن منطقه دارد. به عبارت ديگر بخشي از اندوخته هاي فرهنگي در منطقه از بازي‏هاي محلي و سنتي آن منطقه ريشه مي‏گيرند.

بازي هاي سنتي رايج در استان آذربايجان شرقي با اسامي ديگر در نواحي مختلف ايران با تغيرات اندك مشاهده مي شود و نيز نوع مشابه بازي هاي سنتي در كشورهاي مختلف جهان قابل مشاهده هستند زيرا در كليه جوامع بشري نيازهاي انساني ايجاب مي نمايد تا براي رشد و تعالي از بازي ها در انواع و اقسام آن استفاده شود.


در استان پهناور آذربايجان شرقي بازي‏هاي محلي و سنتي انواع و اقسام متعددي را داشته و دارد كه در آن بخش به اختصار به شرح برخي از آنها كه داراي عموميت نسبي در بيشتر مناطق استان واز جمله شهرستان تبريز است اشاره مي‏شود.



بازی محلی آرادا ووردو


جهت انجام اين بازي به بيش از چهار نفر بازيكن نياز هست. آنها دو دسته شده و آن دسته كه بازي را مي‏خواهد شروع كند در وسط مي‏ايستد و افراد دستة ديگر در دو جهت مخالف با فاصله‏اي معين مي‏ايستد. وسيلة لازم اين بازي توپ است. افراد خارج از بازي سعي مي‏كنند ديگر بازيكنان را با توپي كه در دست دارند بزنند. هر بازيكن كه توپ به او بخورد بايد از بازي خارج بشود.


برعكس، هر بازيكني كه بتواند توپ را بگيرد به حساب دو بازيكن  است و بايد دو بار توپ به او بخورد تا از دور بازي خارج گردد. گاه بازيكني كه توپ را گرفته است مي‏تواند به جاي يك «جان» خود بازيكن هم تيمي خود را كه اخراج گرديده به داخل زمين بياورد. بعد از اينكه تمامي بازيكنان توپ خورده و از زمين خارج شدند تيم بعدي وارد زمين مي شوند. زماني كه  تنها يك بازيكن در وسط زمين مانده است بايد طرفين توپ را به صورت پاس هوايي بيندازند و اگر پنچ بار آن را از زمين پاس دادند و به حريف نخورد تمام تيم دوباره به زمين برمي‏گردند.

اين بازي در فضاي باز و زميني صاف انجام مي‏شود. انجام آن باعث تقويت جسمي كودكان گرديده و نيز موجب پرورش دقت و حس همكاري و نوعدوسي را در آنها مي‏گردد.


 بازی محلی اته‏گه داش قويدو


 براي اين بازي بايد بيش از پنج نفر بازيكن گرد آيند. بازيكنان كنار هم به رديف مي‏نشينند و «اوستا» با سنگ كوچكي در مشت در برابر آنها مي‏ايستد. «شاگرد» نيز در كنار اوستا مي‏ايستد. بازيكنان نشسته بر زمين جايي دنج در ميان دامن خود معين مي‏كنند آنگاه اوستا بدون آنكه شاگرد متوجه گردد سنگ را در دامن يكي از بازيكنان مي‏گذارد. سپس نوبت شاگرد است كه حدس بزند سنگ در دامن چه كسي است. اگر در يك حدس درست بگويد شاگرد به جاي اوستا مي‏ايستد و اوستا به جمع بازيكنان مي‏پيوندد ولي اگر حدسش درست نباشد او به جاي يكي از بازيكنان نشسته و يكي از آنها به جاي شاگرد مي‏آيد. اين بازي پايان ندارد و تا احساس خستگي كودكان به آن ادامه مي‏دهند.


اين بازي تحرك بدني ندارد و مخصوص هواي برفي و باراني و داخل اطاق است و باعث تقويت فكر كودكان مي‏گردد.

بازی محلی ائرمني جيزيغي


به علت شباهت اين شكل به صليب آن را از ارمني جيزيقي مي‏نامند. تعداد بازيكنان هر چند نفر مي‏تواند باشد اما بازي تيمي نيست و هر بازيكن به نفع خود بازي مي‏كند. طريقة بازي بدين ترتيب است كه بازيكن سنگ كوچكي را در خانة اول قرار مي‏دهد و بدون اينكه پايش را در اين خانه بگذارد به صورت لي‏لي تمام خانه‏ها را طي و دوباره برگشته و سنگ را برمي‏دارد. سپس به خانة دو ـ سه و …. الي آخر، سوختن در اين بازي مستلزم اين است كه سنگ بازيكن يا پاي بازيكن روي خطوط قرار بگيرند. بعد از اتمام خانة هشتم نوبت گذشتن از جهنم است.


در اين قسمت سنگ به دورتر از جهنم پرتاب مي شود. اگر سنگ داخل جهنم بيفتد بازيكن بايد از خانة اول شروع كند. اما اگر بتواند بازي دور جهنم را هم با موفقيت بگذارند از همان سمت جهنم سنگ را به طرف خانه ها مي‏اندازد و در هر خانه‏اي كه بيفتد آنجا خانة اوست و هيچ بازيكن ديگر حق ندارد از آن خانه عبور كند. هر بازيكن كه در نهايت تعداد خانه‏هاي زيادي را صاحب شود برنده محسوب مي‏شود.


فعاليت بدني اين بازي متوسط اما نياز به دقت و همت شخصي در آن بسيار است. 


modir بازدید : 920 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (2)
قول بازي و خطي يا زو

اين بازي‌ها ديداري هستند و نوشتاري نيستند مثلاً در بازي قول‌بازي پنج تايي بيشتر از ده‌ها اصطلاح از جمله يکي تا پنج تايي، کادوک، سوراخي، صندوقي، عربي، بشکن، نشکن، عروس و داماد، ديوار بلند و کوتاه، يک وجبي، دو وجبي، کادوئي يک تا چهار، سوراخي يک تا چهار و ... و در آخر تنبيه وجود دارد که براي شروع اين بازي سنجيدن را دارد و براي هر اشتباه غيرعمد جريمه‌اي را دارد که بايد ريگ را فرد با بالا پرتاب کردن و با دست زدن به سينه به تعداد دفعات مشخص شده از طرف خود آن ريگ را بگيرد و اما در قول يا ريگ بازي چندقولي اگر ريگي گم شود اصطلاح کليچ نهادن جريمه آن است و اما آن که مراحل اين بازي را سريع تر انجام دهد برنده است.


شاه‌بازي يا وسط‌بازي

در اين بازي هر كسي مقداري بادام مي آورد و به تعداد مساوي آن را داخل كيسه كوچكي مي كردند و آن را به طرف كساني كه در وسط زمين بودند پرتاب مي كردند و هر كه آن كيسه بادام را مي گرفت بادام هاي كيسه از آن او مي شد و اگر به او مي خورد و نمي توانست بگيرد جاي فرد با فرد پرتاب‌كننده عوض مي شدو حال به جاي كيسه بادام توپ جايگزين شده است.

 
چوگان بازي

اين بازي معمولاً دو نفري و امتيازي است و براي دقت و تمرين ضربه بهترين است که اين بازي به نوعي تغيير يافته نوعي از بازي چوگان در قديم بود و بدين منوال است که يکي با چوب دستي چوب کوچک بر روي دو سنگ را به هوا پرتاب کرده و دوباره با چوب دستي به چوب کوچک در هوا ضربه‌اي مي‌زند که اگر ضربه دوم به آن نخورد اين عمل را فرد مي‌تواند تا دو دفعه ديگر تکرار کند و اما چنان چه چوب دستي در ضربه دوم به چوب کوچک بخورد فرد بايد چوب دستي را بر روي دو سنگ قرار دهد و فرد مقابل آن چوب را بر روي چوب دستي پرتاب کند و هم چنين اگر چوب کوچک بعد از ضربه دوم در هوا چرخان باشد و فرد مقابل بگيرد جاي افراد با هم عوض مي‌شود و اگر چوب کوچک در هوا و يا زمين در حرکت باشد فرد مقابل مي‌تواند آن را با ضربات دست و پا به چوب دستي نزديک تر کند تا بتواند آن را راحت تر به چوب دستي پرتاب کند و اگر چوب کوچک به چوب دستي بخورد جاي دو فرد عوض مي‌شود ولي اگر نخورد فرد يک امتياز مي‌گيرد و معمولاً امتيازات در اين بازي 11 يا 16 يا 21 تعيين مي‌گردد و گوي‌بازي نيز تاحدودي چون چوگان‌بازي مي‌باشد!!



modir بازدید : 1462 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (3)


هرچه دموکراسی در کار بیشتر، رفتارهای دوگانه کمتر


یکی از تبعات مدرنیته شدن جوامع سنتی این است که افراد زمان بیشتری را در محل کار و در کنار همکاران خود سپری می کنند تا در منزل. به همین دلیل فضای رفتاری حاکم بر محیط کار بر آرامش روانی فرد تاثیر زیادی می گذارد. تصور کنید مجبور باشید بخش زیادی از زمان خود را با مدیران مستبد و همکاران متملق و حسود بگذرانید، این موضوع نه تنها باعث مختل شدن آرامش فکری شما و تاثیر منفی آن بر جنبه های دیگر زندگی تان می شود، بلکه راندمان و بهره وری کار شما را کاهش می دهد.

دکتر محمد ربیعی، عضو هیات علمی گروه مشاور دانشگاه شهرکرد و متخصص مشاوره شغلی از مشکلات مختلفی که ممکن است در یک سازمان و یا اداره وجود داشته باشد صحبت کرده و با ارایه راهکارهایی می گوید که چطور می توان میزان بهروه وری در یک سازمان را با مدیریت صحیح رفتاری بین کارکنان و مدیران ارتقا داد.

رفتار مدیر سازمان تاثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد کارکنان دارد


ربیعی با بیان اینکه ابتدا باید ...

بقیه در ادامه مطلب...

modir بازدید : 1109 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

خیلى خوش آمدید و با حضور گرم و صمیمى خودتان - معلّمین عزیز، مدیران آموزش و پرورش - فضاى کار و زندگى ما را معطّر کردید.
اوّلاً ماه رجب است، فرصت بندگى است. همه‌ى عرض و طول زندگى ما میتواند زمینه‌اى باشد براى بندگى درست، که سعادت واقعى هم در همین است. بعضى از مناسبتها، فرصتهاى ما را افزایش میدهند، که از جمله ماه مبارک رجب است. خودمان را آماده کنیم، براى هم دعا کنیم که خداوند توفیق بدهد در این ماه و ماه شعبان و ماه مبارک رمضان خودمان را بسازیم، یک قدم پیش برویم، بالا برویم.

 یاد چند شهید عالى‌مقام هم از جمله فرصتهاى ...


بقیه در ادامه مطلب...




modir بازدید : 951 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)
با استفاده از این نرم افزار کاربردی می توانید نکات عمومی بهداشت و تغذیه را برای دانش آموزان سوم تا پنجم ابتدایی آموزش دهید.


برای دانلود به ادامه مطلب برید....

modir بازدید : 1069 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)
با استفاده از این نرم افزار می توانید ایجاد انگیزه کنید و محیط کلاس را در بحث مراکز استان ها جذاب تر کنید.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید...

modir بازدید : 12698 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)
برنامه بسیار جذاب نوشتن اعداد به حروف را حتما برای کلاس درستون امتحان کنید خیلی عالیه.
برای دانلود به ادامه مطلب بروید...

modir بازدید : 9032 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)
   

یکی از مشکلاتی که بیشتر معلمان طرح توصیفی با آن دست به گربان هستند کمبود جملات و یا اصطلاحات جهت تشویق و به تحرک واداشتن دانش آموزان است . طوری که پس از مدتی جملات تکراری شده و حتی خود معلم نیز ای اینکه مرتب چند جمله کلیشه ای را تکرار می کند خسته می شود. مدت ها در این فکر بودم که از جملات متفاوتی برای تشویق و .... دانش آموزان استفاده کنم تا اینکه یک برگ کپی که حاوی جملات زیر بود توسط یکی از همکاران به دستم رسید . بسیار خوش حال شدم و تصمیم گرفتم آن را در اختیار دیگر عزیزان قرار دهم.

امیدوارم به درد همه ی همکاران عزیز بخورد . لازم به دکر است که در ابتدا و یا انتهای بسیاری از این جملات کلمه ی عزیزم ، پسرم ، دغترم ، نو گلم ، مهربانم ، نازنینم  و .... را جهت صمیمیت بیشتر می توان استفاده کرد.

جملات حرکت آفرین

1-از اینکه کوشش می کنی خوش حالم                    2-از پیشرفتی که کرده ای شادم (خوش حالم )

3-از تو انتظار بیشتری دارم                                        4-امروز بهتر نوشته ای

5-عزیزم از وقت خود بهتر استفاده کن                           6-با تلاش خود شادم کردی

7-بر پیشرفت تو هزاران آفرین                       8-به امید روزی که شاهد موفقیت های دیگرت باشم

9-بهتر از قبل نوشته ای                                            10-تا موفقیت کامل ، فاصله ی چندانی نداری

11-تلاشت مرا امیدوار کرد                                         12-توقع بیشتری از تو دارم

13- چشم به راه موفقیت تو هستم.                            14- دوست دارم بیشتر تلاش کنی

15- فرزندم تلاشت بسیار با ارزش است                        16-مرا به خودت امیدوار کردی

17-مطمئنم که موفق می شوی                                  18-هنوز فرصت جبران داری

جملات شادی آفرین



بقیه در ادامه مطلب...


modir بازدید : 974 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)


اتل متل توتوله

بگو وضو چه جوره

از پیشونی تا چونه

قرص صورت همونه

تی تاب وتی تاب آب بریز

رو به پایین نه بالا

 بچه ی خوب ای ولا

اتل متل چی خواسته

نوبت دست راسته

هرچی طرفه راسته

چپم همونو خواسته

مسح سرو کشیدم

دست رو پایین می  زارم

یه کمی عقب میارم

حالا وضو می دونم

باید نماز بخونم



تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
" ز گهواره تا گور دانش بجوی "

معلمی هنر عشق ورزیدن است. هنرمندی عاشق باشید.

این وبلاگ در سال 1392 شروع بکار کرد.سعی کرده ایم تا مطالب مفید و کاربردی برای تمام بازدیدکنندگان فراهم کنیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    معلم چه مقطعی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 292
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 377
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 708
  • بازدید ماه : 593
  • بازدید سال : 42,557
  • بازدید کلی : 472,548